Börje Peratt och bihang har fått fnatt?


åsnaHade väl egentligen tänkt att skiva lite egna grejer men så händer det en massa saker som faktiskt är viktigare att belysa.

Att Börje Peratt för andra gången outar fel person till exempel.

Nästan en världsnyhet om världen vore väldigt liten.
Samma person som sist dessutom och lika fel då som nu. Gud vad pinsamt!

Han menar att det är den anonyma bloggaren Gesus Pettersson han fått korn på och beskyller denna för det ena dummare än det andra.

Länkade och rebloggade nyligen till två inlägg  på Gesusbloggen där Torbjörn Sassersson (Peratts polare) går in och försöker ”svara på frågor”. Det gick ju bra tills han fick några att bita i. Då försvann han snabbare än en vessla. Dom är väl snabba va? Ja inte vet jag, jag är inte skolad i ämnet.

I alla fall, det hände lite grejer innan den senaste outningen. Håll i foliehattarna nu!

Sassersson tar sig vatten över huvudet

Läs här (igen) hur Sasser ger sig in i kommentarsfältet med sina subjektiva sanningar:
Torbjörn Sassersson TV-mediumariären

Han påstår sig syssla med grävande journalistik. Pinsamt!
Gesus skriver efter Torbjörns första kommentar:

Visst är det galet kul att du Torbjörn ALLTID snabbt kommer med dina bortförklaringar så sjukt snabbt när det skrivs om dig och du vill (måste, för du gjort bort dig igen) förvränga det.

Ja se vad som hände på min blogg för ett tag sedan. Torbjörn säger själv (Läs i kommentarsfältet i länken ovan):

Phemes blogg läser jag inte, men hon skriver säkert intressanta saker.

Nähä? Vad är det här då? (se kommentar nr 6) Jag tar risken

Ok, han läser inte längre. Precis som han slutade kommentera Gesus blogg när han inte längre kunde svara på frågorna. Han vill bara försöka rensa upp sitt skräp. Ja se tex här: Torbjörn Sassersson vårstädar.

Nej det hade han visst också en annan version till. Konstigt vad alla är ute efter att förvrida allt just han gör och ännu konstigare är det att han inte kan visa belägg för sina påståenden.

grävande journalistik

Borde inte en ”grävande journalist” veta vikten av källgranskning och belägg? Jag är ju inte ens utbildad journalist utan bara en vanlig ”anonym ohederlig bloggare” om man frågar Sassersson. Jag blir väldigt bekymrad när folk av den sorten slänger sig med journalist-titlar. Det är ju en korrekt återgivning av saker man vill ha och inte subjektiva sanningar och hittepå!

Gesus ger Torbjörn Sassersson en ärlig chans att bemöta kritiken/frågorna

I alla fall. Gesus samlar sina ”frågor” i ett inlägg för att de inte ska försvinna bland kommentarerna. Han ger Torbjörn Sassersson en ärlig chans att svara men denne har redan försvunnit in i en spricka i berget till de andra trollen.
Nej, jag tror inte på tomtar och troll men jag börjar tro att Torbjörn är det sistnämnda. Här är inlägget: Torbjörn Sassersson – Jag hatar inte dig (tidigare rebloggad)

Sassersson har slut på ammunition, vem tar över då? Peratt!

Vad händer sen då?

Jo, Sasserssons kompis Börje Fårfnatt, menar Peratt får fnatt!

Hans jakt på Gesusbloggaren har pågått länge och han har tidigare gjort ett misslyckat försök att få fatt i honom och anklagat honom för att bla bryta mot diverse lagar. Redan i Mars ”råkade” han (Fårfnatt) genom sitt RSS-flöde ”släppa ifrån sig” en outning av Gesus. Bara det att det var helt fel person!

Se vad Gesus summering av Peratts CV här: Börje Peratt – Inte bara näthatt!! och läs om hur Peratt gör bort sig och outar fel person: Gesus style! och Pellejönsleaks. Eller ja, om man frågar Sassersson så hände det aldrig det men då är det ju tur att det finns folk som vet hur man använder webcite.

Som de sa i det gamla sommarlovsprogrammet ”Tippen”: Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Lögnerna

Ni kan även läsa en sammanfattning av lögnerna här: Snacka om att skita i det blå skåpet!

Allt detta för att skydda Terry Evans från obekväma frågor. Sådana kompisar vill jag också ha. Eller nej för fan, det vill jag inte!

Man kan ju tycka att det som hänt hittills är tillräckligt pinsamt och att ”Sasserperatt” (Tobjörn Sassersson och Börje Peratt) borde ligga lite lågt och skämmas men nu är de igång igen. På var sitt håll men märkligt synkroniserat.

Head in Hands

Peratt har hittat Gesus – trodde han han- igen!

Torbjörn Sassersson + Börje Peratt = någon som är förvånad? 

IGEN! IGEN?

Börje Peratt har outat fel person igen i sin jakt på en anonym bloggare! 
Egentligen är det ju tredje gången eftersom han även anklagad John Houdi för att vara Geus och dessutom blandat in hans familj.
John Houdi – En av nordens främsta magiska underhållare…. och skeptiker såklart.

Ja jag säger då det. Paranormalisternas egna pansarskyttesoldater vardagligt kallat ”kanonmat”, viftar med sina vapen. Vapnen, ”det svenska internet”. Alla som tycker olika är onda och ska förgöras verbalt genom smutskastning och lögner.

Hujeda mig! Jag är rädd! Jag har inte ens gjort lumpen, bara skjutit luftpistol en gång. Jag undrar finns det skyddsrum nu för tiden? Jag menar jag är ju också i deras mening en ohederlig anonym bloggare som man tids nog helst vill förgöra. Men just det ja, jag kan känna mig lugn för Torbjörn läser inte här ”längre” och Peratt har aldrig gjort det…phu!

Allt detta medan Terry Evans sitter och pillar tånaglarna inne i stridsvagnen och övar på sin svenska brytning och att få ett häftigt tryck i orden: ”Check it out!”. Ja de hinner allt med att bistå med sin väl inövad retorik och typiska uttryck på Terry Evans blogg där han likt de seamesiska tvillningarna (dags att boka tid för operation) riktar allt sitt hat mot de onda skeptikern.

Läs här en kortvariant av Evans blogginlägg då jag tog bort alla onödiga ord men det viktigaste fanns kvar: Gissa inlägget?.
Orginalet hittar du här: Terry gråter ut.

Terry Evans söker sympatier – och kör med Sasserperatt-lögner

Jamen för tusan, det var efter det här klavertrampet med psykbrytmailet  Terry Evans började böla: Terrys psykbrytmail till Gesus som han skrev med ”goda intentioner”. Här kommer en liten sammanfattning av mailet som Gesus gjort:

du är socialt och känslomässigt inkompetent – du visar tydliga tecken på paranoia – rädsla för konspiration – En liten pojke som desperat ville bli hörd och sedd – Detta är enda sättet för dig att nära dina narcissitiska drag – Genom detta beteende förnekar du ilskan, bitterheten – hör … kacklet från din inre demon – Jag ger verkligen din existens mening – Den inre demonen som styr så stor del av ditt liv kommer en dag att förgöra dig – Den besatthet som du har av mig är osund och extrem. – Det är tydligt att denna besatthet har börjat ta dig över en gräns av normal och förnuftig rationalitet – Till slut kommer du att implodera ochfå ett slags nervöst sammanbrott eller till och med gå in i psykos – Detta kommer i slutändan ha en traumatisk effekt på din familj – Stegvis kommer människor börja lämna ditt liv – Jag behöver inte göra någonting för att skada dig – din strävan efter att bli ökänd – Vilka planer du och din flock av hyenor än har, när ni nu samlas – visar än en gång din arrogans och din brist på respekt. – anständiga människors reaktioner mot dig Människor från alla samhällsskikt. – Du är iakttagen – För mig behöver du inte vara rädd – mitt syfte är inte att förödmjuka dig eller att använda smutsiga metoder. – Du är ett internetspöke och jag har tänkt driva ut dig – Jag studerar även dig väldigt noga – du är moraliskt korrumperad och inte går att lita på.

Vad är det för fel på dom?

Vad ska man likna detta vid? Har de ett helt register med påhittade fiender?
Han/dom, duon ”Bill och Bull/Saserperatt”  och senare även Terry Evans (vet inte vem som är katten Måns riktigt).
De grundar en del av sitt skeptikerhat på en påstådd organiserad skeptikerattack. Medlemmar i Vetenskap och folkbildning skulle samordnat attacker mot Facebooksidor – mot Terry Evans. Fast….det var varken en attack eller planerat. Inte heller medlemar i VOF.

Sasserperatt (vet ju fan inte vad man ska kalla dem längre och ursäkta svordomarna) har även gjort gemensamma motattacker och kontaktar arbetsgivare till dessa ”organiserade  brottslingar” som har mage att ifrågasätta någon som utger sig för att unna prata med döda och att de pratar tillbaka men vägrar svara på frågor.

Ja till och med de inom samma bransch har en syn på honom (Terry) som säger att ”pengarna och uppmärksamheten har stigit honom åt huvudet”.

Istället för att ge svar och kanske till och med bli den första i världen någonsin bevisa sina förmågor, nej då.
Kan man hålla storseanser runt om i landet och då och då vara med i ett underhållningsprogram som sägs handla om riktig spöken (nej, det är ingen dokumentär) då behöver man inte bevisa något och då man har hjälp av Sasserperatt och skriver hotmail till Gesus då klarar man sig undan.

Tänk sedan alla paranormalister som kliver fram och säger att de varit trakasserade och näthatade sedan Luther dog! Suck! De ser sin chans att rida på vågen. Om de bara visste eller förstod hälften säger jag då..

Tidigare ohederliga ”attacker” mot skeptiker

Det finns en del att läsa om det som här tex i: Kritiska nyheter och hur Torbjörn Sassersson har fegt och fult ger sig på och outar en annan ”känd skeptiker”, Calle555, och t.o.m hotat hans fru och familj.
Torbjörn Sassersson trakasserar och Peratt hänger ut. De har sina specialiteter.
För att inte samarbeta så är de som sagt väldigt synkroniserade i sina ”rörelser”. Exemplen här är inte de enda.

Jag tror de missat sitt årliga möte. Sådan tur jag hittade det på youtube:

Jag tar risken! Igen! Jag Pheme ohederlig anonym bloggare. Jag bara hittar på jag. Eller?

4 tankar om “Börje Peratt och bihang har fått fnatt?

  1. Tack för denna utomordentliga sammanfattning av Gesus’ olika bloggartiklar i samma ämne!

    Jag tror man måste ha ett extremt skygglappsseende, ifall man ska kunna missa det framför allt moraliskt klandervärda i Peratts och Sasserssons beteende/agerande (ej att förglömma Terry Evans’ klavertramp). Fast just skygglappsseende är tyvärr något som kännetecknar de flesta paranormalister.

    Ifall då denna oförmåga eller snarare brist hos dem kombineras med oförmåga att ta till sig budskapet i sådana bloggartiklar som Gesus eller du, Pheme, publicerar – är risken överhängande att kritiken inte biter på dem ens om den skulle råka nå ända fram till adressaten. Paranormalister har nämligen en sällsynt välutvecklad förmåga att vilja/tycka sig läsa in ett budskap vilket som helst i en text, bara det passar deras agenda och/eller blir i överensstämmelse med densamma. De synes helt enkelt vara oförmögna att se på saker och ting ur annan synvinkel än den egna gamla invanda.

    • Det är ett tacksamt jobb att sammanfatta ett sådant gediget material må jag säga 🙂
      Jag är helt övertygad om att varken Peratt eller Sassersson tar åt sig ett skit av det här, tyvärr. En dag kanske de förstår men fram tills dess så kommer de fortsätta på samma vis och Sassersson framför allt kommer försöka sopa internet rent från missgynnande blogginlägg. Väntar på att han ska komma hit igen men det är väl att hoppas på för mycket. Mitt erbjudande till honom står kvar men det är klart, han skulle säkert få det till sexuella trakasserier. Offertänkare skapar gärna sina egna monster om man säger så men vad vet jag. En ohederlig anonym bloggare som inte har några journalisttitlar att slänga mig med.

      P.s Har rättat en massa stavfel i inlägget. Säg åt mig när jag slarvar sådär!

Lämna en kommentar